Jalkapallo

Jalkapallo on Leppäveden Lepän isoin ja näkyvin laji, joka elää vahvaa kukoistuskautta. Kaikenikäisille junioreille, niin pojille kuin tytöillekin löytyy oma joukkue tai peliporukka. Myös aikuisille on oma harrasteporukka, jotka treenaavat säännöllisesti. Pelipassillisia pelaajia on seurassa noin 130. Jalkapallotoiminnan tavoitteena on tarjota mahdollisimman monille lapsille, nuorille ja aikuisille hyvä liikuntaharrastus.

Joukkueisiin otetaan mahdollisuuksien mukaan jatkuvasti uusia pelaajia. Kokeneemmille harrastajille pystytään tarjoamaan haasteita ja kehittymismahdollisuuksia mm. seurayhteistyön kautta. Aktiivista yhteistyötä on tehty viime vuosina mm. Team LKP:n, Vihtavuoren Pamauksen, FC Vaajakosken, Kampuksen Dynamon, Jyväskylän Pallokerhon ja JJK Jyväskylän kanssa.

Lepän jalkapalloilijoiden suurin tavoite tuleville vuosille on ollut oma tekonurmikenttä, mikä onkin kovaa vauhtia valmistunut. Kenttä omalla kylällä parantaa suuresti harrastajien harjoittelumahdollisuuksia.