Liikkumispassi

30.1.2019

Leppä haluaa olla mukana kannustamassa ja tukemassa ihmisiä liikkumaan.

Riittävä fyysinen aktiivisuus on edellytys lasten normaalille kasvulle ja kehitykselle.
Viimeisimpien liikuntasuositusten mukaan alle 8-vuotiaiden lasten päivään pitäisi sisältyä vähintään kolme tuntia liikuntaa, joka koostuisi kevyestä liikunnasta, reippaasta ulkoilusta sekä vauhdikkaasta fyysisestä aktiivisuudesta.
Kaikkien 7–18-vuotiaiden tulisi liikkua vähintään 1–2 tuntia päivässä monipuolisesti ja ikään sopivalla tavalla.
Aikuisia suositellaan liikkumaan useana päivänä viikossa ainakin 2,5 tuntia reippaasti tai 1,25 tuntia rasittavasti. Tämän lisäksi lihaskunnon ja liikehallinnan kehittämistä 2 kertaa viikossa.

Yli tunnin pituisia istumajaksoja tulisi välttää ja lyhyitäkin paikallaoloja tauottaa.

Vaikka perhe on tärkeä roolimalli, kotoa saadun mallin perusteella lapset voivat oppia, että liikkuminen kuuluu arjen rutiineihin, haluaa Leppä seurana olla osa tätä mallia.

Tulosta itsellesi Liikkumispassi, täytä sitä kuusi viikkoa peräkkäin. Näin näet liikutko suositusten mukaan vai tarvitsetko lisää aktiivisuutta. Suoritusminuutteja kertyy helposti niin lumitöistä tai halkojen teosta.

Aloita seuranta maanantaista ja laske viikon aktiiviset tunnit sunnuntaisin yhteen.

Kaikkien 31.3.2019 mennessä passin palauttaneiden kesken arvotaan palkintoja. Liikuntahallille tulee laatikko johon passit voi palauttaa.